Proiectul de lege modifică art. 14 din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare:

Art.14.- Valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăşi suma de 20 de lei la data aplicării prevederilor prezentei legi.”

Societățile comerciale, dar și de alte persoane fizice și juridice stabilite de cadrul legislativ, pot acorda tichete de masă salariaților care au contract individual de muncă. Salariatul primește lunar un număr de tichete de masă corespunzător numărului de zile lucrătoare prestate în lună pentru care se face distribuirea.

Conform articolului 17 din Legea nr. 165/2018  tichetul de masa pe suport hârtie este valabil doar dacă are înscris numărul sub care a fost înseriat de către unitatea emitentă și cuprinde obligatoriu următoarele mențiuni:

  • numele și adresa emitentului;
  • valoarea nominală a tichetului de masă;
  • perioada de valabilitate a utilizării tichetului de masă;
  • spațiu pentru înscrierea numelui, prenumelui și codului numeric personal ale salariatului care este în drept să utilizeze tichetul de masă;
  • interdicția de a fi utilizat pentru achiziționarea de țigări sau de produse alcoolice;
  • spațiu destinat înscrierii datei și aplicării ștampilei unității la care tichetul de masă a fost utilizat.

Tichetele de masă pe suport electronic sunt valide doar dacă mențiunile prevăzute mai sus precum și datele de identificare ale salariatului (nume, prenume, CNP) sunt menționate pe tichetul de masă pe suport electronic sau sunt stocate într-un alt mod în acesta.

Potrivit legii, angajații și angajatorii sunt scutiți de plata contribuțiilor sociale obligatorii (CAS, CASS, CAM) în cazul tichetelor de masă, singura taxă care se aplică în cazul acestora fiind impozitul pe salarii în cuantum de 10%.

Prevederile legii intră în vigoare la data de 01 martie 2020.

Echipa noastră de profesionişti vă stă la dispoziţie pentru orice clarificări sau detalii suplimentare necesare în analiza Dumneavoastră. Informaţiile prezentate mai sus reprezintă doar un rezumat al aspectelor pe care le considerăm relevante în legislaţia publicată recent. Această informare legislativă nu este exhaustivă şi nu este destinată a fi utilizata drept consultanţă într-o anume chestiune dată. Invităm toti cititorii să ne contacteze pentru mai multe clarificări cu privire la orice aspect specific. Echipa Argus Audit şi asociaţii săi nu işi asumă răspunderea cu privire la acţiunile întreprinse de terţe părţi în legătură cu informaţiile prezentate în publicaţiile noastre în mod exclusiv.