Ordonanța de urgența nr. 181/26.10.2020 privind unele masuri fiscal-bugetare stabileste conditiile si modul prin care societatile ce se aflain impas financiar pot cere esalonarea la plata a datoriilor ce au rezultatincepand cu data instalarii starii de urgenta (16 martie 2020) pe o perioada decel mult 12 luni, pentru datoriile ce insumeaza cel putin 5.000 lei.

Procedura ce trebuie urmata include urmatorii pasi:

  1. pana la 15 decembrie trebuie depusa o cerere prin care se va solicita accesarea acestei facilitati de catre societatile ce isi doresc esalonarea la plata a datoriilor;
  2. cererea trebuie sa aiba atasat planul propus de companie privind stingerea datoriilor (valoarea ce va fi platita lunar in urmatoarele 12 luni);
  3. in 5 zile de la primirea dosarului, autoritatile fiscale vor analiza documentația si vor decide daca societatea este acceptata sau nu sa aplice aceasta facilitate (compania va fi informata in scris de catre autoritatile fiscale de oricare dintre cele doua variante de raspuns).

In perioada de 12 luni care este aferenta acestei facilitati privind esalonarea la plata a datoriilor, compania are posibilitate de a solicitata  de cel mult doua ori modificarea planului initial, in anumite conditii.

 

Riscurile pe care dorim sa le aducem in atentia dumneavoastra se refera la dobanzile si penalitatile pe care veti fi obligati sa le platiti daca datoriile nu vor fi virate catre bugetele de stat conform planului de esalonare, astfel:

  • 0,01% dobanda pentru orice zi de intarziere a platilor; dobanzile sunt calculate pentru fiecare rata din graficul de esalonare, incepand cu data emiterii deciziei de esalonare la plata si pana la termenul de plata din grafic sau pana la data achitarii ratei;
  • 5% penalitate din suma ramasa neplatita din rata de esalonare, inclusiv dobanda datorata pe perioada esalonarii la plata.

Recomandare

Recomandam o analiza cat mai detaliata a posibilitatilor financiare viitoare ale societatii de a indeplini la termen obligatia privind plata lunara conform graficului de esalonare propus de companie, in vederea evitarii potentialelor dobanzi si penalitati de intarziere, cat si a pierderii valabilitatii aplicarii planului de esalonare la plata a datoriilor.

Echipa noastră de profesionişti vă stă la dispoziţie pentru orice clarificări sau detalii suplimentare necesare în analiza Dumneavoastră. Informaţiile prezentate mai sus reprezintă doar un rezumat al aspectelor pe care le considerăm relevante în legislaţia publicată recent. Această informare legislativă nu este exhaustivă şi nu este destinată a fi utilizata drept consultanţă într-o anume chestiune dată. Invităm toti cititorii să ne contacteze pentru mai multe clarificări cu privire la orice aspect specific. Echipa Argus Audit şi asociaţii săi nu işi asumă răspunderea cu privire la acţiunile întreprinse de terţe părţi în legătură cu informaţiile prezentate în publicaţiile noastre în mod exclusiv.