Începând cu 31 martie 2025, intră în vigoare Hotărârea Guvernului nr. 295/2025, privind Registrul General de Evidență a Salariaților – REGES-ONLINE, o platformă digitalizată care înlocuiește actualul sistem gestionat conform HG nr. 905/2017.

Ce este REGES-ONLINE?

Un sistem digital modernizat pentru evidența contractelor individuale de muncă, gestionat de către angajatori și accesibil printr-o soluție tehnică pusă la dispoziție de autorități.

📅 Termene-cheie:

  • 31 martie 2025 – intrarea în vigoare a hotărârii;
  • 30 aprilie 2025 – intrarea în vigoare a prevederilor contravenționale;
  • 01 octombrie 2025 – abrogarea HG nr. 905/2017.

📌 Obligații principale ale angajatorilor:

Înregistrare obligatorie în REGES-ONLINE în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare;

Transmiterea completă a elementelor contractuale pentru toate contractele active care nu sunt deja înregistrate în sistem;

Actualizarea cronologică a datelor privind:

  • încheierea,
  • modificarea,
  • suspendarea,
  • încetarea contractelor individuale de muncă;

Transmiterea datelor privind contractele de prestări servicii, în termen de 3 zile lucrătoare de la încheiere/încetare;

Declararea unor informații suplimentare în sistem, precum:

    • Tipul locului de muncă (fix sau mobil);
    • Durata și repartizarea timpului de muncă;
    • Datele utilizatorului în cazul muncii temporare;
    • Confirmarea prestării muncii și a plății salariului pentru contractele înregistrate fiscal;
    • Informații specifice pentru persoanele cu dizabilități (grad, tip, durată certificat);
    • Suspendările bazate pe certificate medicale.

👥 Cine are obligația de raportare?

Toți angajatorii, persoane fizice sau juridice, instituții publice, misiuni diplomatice, organizații internaționale;

Prestatori desemnați prin contract:

    • experți contabili / contabili autorizați;
    • PFA, întreprinderi individuale sau familiale;
    • firme specializate, cu personal propriu desemnat.

❗ Nu este permisă subcontractarea serviciilor de completare și transmitere a datelor de catre prestatori.

Protecția datelor și responsabilitatea:

  • Răspunderea pentru completarea, transmiterea și corectitudinea datelor revine exclusiv angajatorului;
  • Angajatorul trebuie să desemneze prin decizie scrisă personalul autorizat să opereze în sistem;
  • Se impune respectarea strictă a legislației privind confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal.

Ce risca angajatorii?

Contravenții pentru:

    • Neînregistrarea în REGES-ONLINE în termen de 6 luni;
    • Netransmiterea completă și corectă a datelor;

Amenzi administrative, conform dispozițiilor art. 9 și art. 11 din HG 295/2025.

Recomandările Argus Audit:

✔️ Revizuiți și adaptați procedurile interne de HR și conformitate;
✔️ Identificați și desemnați persoanele responsabile cu operarea în REGES-ONLINE;
✔️ Încheiați contracte de prestări servicii, dacă externalizați activitatea;
✔️ Verificați completitudinea și acuratețea informațiilor transmise în sistem.

Aveți nevoie de asistență?

Echipa Argus Audit vă oferă suport pentru alinierea la noile cerințe legale privind REGES-ONLINE.
Contactați-ne pentru o analiză personalizată sau pentru clarificări privind modul de implementare.

Echipa noastră de profesionişti vă stă la dispoziţie pentru orice clarificări sau detalii suplimentare necesare în analiza Dumneavoastră. Informaţiile prezentate mai sus reprezintă doar un rezumat al aspectelor pe care le considerăm relevante în legislaţia publicată recent. Această informare legislativă nu este exhaustivă şi nu este destinată a fi utilizata drept consultanţă într-o anume chestiune dată. Invităm toti cititorii să ne contacteze pentru mai multe clarificări cu privire la orice aspect specific. Echipa Argus Audit şi asociaţii săi nu işi asumă răspunderea cu privire la acţiunile întreprinse de terţe părţi în legătură cu informaţiile prezentate în publicaţiile noastre în mod exclusiv.