Modificări semnificative în legislația fiscală au intrat în vigoare, afectând posibilitatea companiilor de a deduce TVA-ul pentru facturile emise în legătură cu deplasările angajaților și administratorilor.

Conform hotărârii de Guvern, a fost eliminată posibilitatea deducerii TVA-ului pentru facturile din deplasări care sunt emise pe numele salariaților sau administratorilor. Această măsură vine ca o consecință a eforturilor autorităților de a clarifica și simplifica regulile fiscale în domeniul deductibilității TVA.

Până acum, era practică comuna ca facturile pentru servicii legate de deplasările angajaților să fie emise pe numele acestora și să fie dedus TVA-ul corespunzător. Cu toate acestea, noua regulă impune ca aceste facturi să fie emise direct pe numele firmei și să fie transmise prin sistemul electronic de facturare (e-Factura).

Recomandam revizuirea și ajustarea procedurilor interne pentru a asigura emiterea corectă a facturilor și respectarea noilor cerințe fiscale.

Echipa noastră de profesionişti vă stă la dispoziţie pentru orice clarificări sau detalii suplimentare necesare în analiza Dumneavoastră. Informaţiile prezentate mai sus reprezintă doar un rezumat al aspectelor pe care le considerăm relevante în legislaţia publicată recent. Această informare legislativă nu este exhaustivă şi nu este destinată a fi utilizata drept consultanţă într-o anume chestiune dată. Invităm toti cititorii să ne contacteze pentru mai multe clarificări cu privire la orice aspect specific. Echipa Argus Audit şi asociaţii săi nu işi asumă răspunderea cu privire la acţiunile întreprinse de terţe părţi în legătură cu informaţiile prezentate în publicaţiile noastre în mod exclusiv.